Brzdová soustava
Čím může být způsobena malá funkčnost brzdové soustavy? Brzdová soustava patří k nejdůležitějším částem na vozidle a z hlediska bezpečnosti při jízdě je rozhodně tou nejdůležitější. V tomto článku si představíme nejčastější problémy, které jsou spojeny s účinností brzdové soustavy. Odborná literatura nám říká - Brzdová soustava je soubor ústrojí, která slouží ke snižování rychlosti jedoucího vozidla, popřípadě až k jeho zastavení, nebo k zajištění stojícího vozidla. Pokud některá z těchto částí nefunguje naplno, je třeba jednat. My si nyní probereme nejčastější vady brzdových soustav.
Zavzdušnění brzdové soustavy
Zavzdušnění brzdové soustavy se projevuje malou účinností brzd při sešlápnutí pedálu. Brzdy sice fungují, ale málo. Do brzdové kapaliny se nejspíše dostaly bubliny vzduchu. Je tedy vhodné najít příčinu zavzdušnění brzdové kapaliny a celý systém odvzdušnit. Popřípadě vyměnit těsnění a nádobku brzdové kapaliny, pokud bude chyba u ní.
Těsnění je vadné a zpuchřelé
Prasklé těsnění některé ze součástí brzdové soustavy není zase až takový problém. Stačí vyměnit těsnění a je po problému. Musíte ale vzít v potaz fakt, že těsnění v celé brzdové soustavě je vyrobeno ze stejného materiálu se stejným stářím a podléhá stejné námaze. Je tedy velmi pravděpodobné, že pokud podlehlo stáří jedno těsnění, ta ostatní budou následovat. Vhodná je tedy kontrola celého těsnění brzdové soustavy.
Destičky jsou případem samy pro sebe
Nejvíce namáhanou součástí brzdových sestav jsou samozřejmě brzdové destičky. Z hlediska opotřebení nebo poškození jsou také nejvíce náchylné. Mezi nejčastější vady u brzdových destiček se řadí nadměrné opotřebení, mastnota na kotoučích a obložení, zkřivené kotouče nebo zatuhlý váleček. Detailní popis problémů s brzdovými destičkami a postup řešení jsme pro vás připravili v samostatném článku.