Prodáváme přes 25 000 dílů každý měsíc!
Škoda Auto
0 položekKošík
0 položek v košíku
0 Kč
0 Kč s DPH
Nahradit - hlavní stránka Nahradit za stávájící stránku

Rozdělení druhů tlumičů

K čemu vlastně slouží tlumiče pérování? Snad od doby, kdy se po cestách přestaly prohánět koňská spřežení s dřevěnými vozy a koly a nahradily je automobily, je touha konstruktérů po větším kontaktu s vozovkou a tím i lepších jízdních vlastností. K tomu je třeba zajistit, aby ani nerovnosti na vozovce nezpůsobily odskočení kol od vozovky a zůstávaly s ní v kontaktu. A přesně těmto účelům slouží tlumiče pérování. Jaké jsou v moderních automobilech druhy si nyní představíme. Také si detailně rozebereme dvoutrubkové tlumiče vibrací.

Základní rozdělení

Nejprve je třeba si představit jednotlivé typy a modely tlumičů, než přejdeme k samotnému popisu. Rozdělení tlumičů je na více kategorií. Rozhoduje tlumící médium, konstrukce a působení. Podle tlumícího média dělíme tlumiče na kapalinové (neboli olejové), plynokapalinové a plynové. Plynokapalinové tlumiče se využívají u novějších typů vozidel. Plynové tlumiče jsou většinou využity v automobilech se sportovní úpravou. Podle konstrukce dělíme tlumiče na pákové, teleskopické jednoplášťové a teleskopické dvouplášťové. Pákové tlumiče lze najít spíše ve starých až historických vozidlech. Moderní automobily využívají teleskopické druhy tlumičů pérování. A podle působení se dělí na jednočinné a dvojčinné. Jednočinné tlumiče působí jen v jednom směru pohybu pístu, zatímco dvojčinné v obou směrech.

 

Dvoutrubkové tlumiče vibrací – popis

Tento druh tlumiče pérování se skládá z gumového ložiska, pístnice, ochranné trubky, těsnění, vzduchového prostoru, pracovního prostoru, vnější trubky, vnitřní trubky, vyrovnávacího prostoru, lamelových ventilů, pístu, spodního ventilu a válce. Pístnice je společně s ochrannou trubkou připevněna ke karoserii, ale válec je upevněn na zavěšení kol. Skládá se z jedné vnitřní a vnější trubky, a pracovní prostor vnitřní trubky je zcela zaplněn olejem, ve kterém se píst pohybuje. Když jde píst nahoru, dochází samozřejmě ke stlačení oleje jemnými otvory lamelového ventilu pístu. Při tomto procesu se zároveň nasává olej z vyrovnávacího prostoru přes ventil, který je na dně.

To nejlepší z dílů Škoda

Doporučujeme
Akce
−22%
Tlumič zadní kompletní OCTAVIA I., TRW
Doporučujeme
−38%
Sada filtrů OCTAVIA I. 1,9 TDI, BOSCH

Sada filtrů OCTAVIA I. 1,9 TDI, BOSCH

Palivový filtr - 0450906374, N6374

Olejový filtr - 1457429619, P9619

Kabinový filtr - 1987432012,...
Doporučujeme
Výprodej
Akce
−80%
Dveře zadní pravé FABIA I. HATCHBACK, ORIGINAL 6Y6833052
Doporučujeme
−35%
Tlumič přední kompletní OCTAVIA 1,9 TDI, BILSTEIN
Doporučujeme
−20%
Sada filtru OCTAVIA III. diesel, BOSCH
Doporučujeme
Akce
−60%
Kapota přední OCTAVIA I., ORIGINAL 1U0823031D