Nyní se nacházíte: Úvodní strana Články 03: Poruchy brzd

Přehled všech článků o autodílech Škoda

 

Poruchy brzdových kotoučů a destiček. Kdy je třeba měnit?


Jak jsme vám již popsali v minulém článku, brzdové kotouče a destičky jsou jednou z nejdůležitějších částí brzdové soustavy a mají na bezpečnost auta podstatný vliv. Jejich kvalitu je třeba kontrolovat a při poškození není radno riskovat. Ty nejčastější problémy s brzdovými kotouči si nyní probereme a vyhodnotíme, kdy je výměna kotoučů vhodným řešením.

 

Opotřebování destiček již na pohled

Opotřebování destiček můžeme vidět už na pohled. Projevuje se ale při jízdě malou účinností při sešlápnutí brzdového pedálu. Tady je vhodná okamžitá výměna na obou stranách nápravy. Nikdy pouze na jedné, i když je jedna destička opotřebovaná více, než druhá.

 

Mastné kotouče způsobí pískání brzd

Pokud brzdy při brzdění pískají, nejčastěji jsou na vině mastné brzdové kotouče nebo mastné obložení. Někdy stačí jen mastné plochy odmastit. Pokud jste si ale pískání při brzdění dlouho nevšímali a problém neřešili, tak se pro brzdění kapalina vsákne do materiálu brzd a nejde odstranit. V takovém případě je vhodná výměna destiček.

 

Brzdové kotouče musí mít svou šířku

Nové brzdové kotouče se vyrábějí s šířkou 10mm až 10,5mm. I jejich šířka je velmi podstatná pro bezpečnost vozidla. Pokud by brzdové kotouče měly šířku méně, než 4mm dochází k jejich přehřívání, pístky se vysouvají z válečků a hrozí jeho zkroucení nebo dokonce roztržení.

 

Zkřivené kotouče vysokými teplotami

Brzdové kotouče se mohou vlivem vysokých teplot při intenzivním a častém brzdění také zkroutit. Tato závada se projeví zcela jednoznačně. Při brzdění vám bude pedál klepat. V takovém případě je vždy vhodná výměna kotouče. Jeho přesoustružení se výrazně nedoporučuje, ačkoli u některých majitelů vozidla můžeme tento risk ještě stále vidět.

 

Přehled všech článků o autodílech Škoda

Autodíly dle vozu

Zadejte typ vozu Škoda

Katalog autodílů