Nyní se nacházíte: Úvodní strana Články 07: Závady u spojky na Fabii

Přehled všech článků o autodílech Škoda

 

Na co si dát u spojky pozor? 

Spojka je na každém automobilu součástí, která je velmi často využívaná a samozřejmě to platí i pro spojky na Fabii. Spojky jsou velmi důmyslnou součástí automobilů, ale také složitou součástí a k poruchám může dojít na více součástech. Jak se jednotlivé poruchy projeví a co je způsobuje? Nejčastější problémy a jejich řešení si nyní představíme. Problémy si rozdělíme do třech kategorií příčin – problémy při řazení, prokluzování spojky a hluk s vibracemi.

 

Co způsobuje problémy při řazení?

Poškození spojky na Fabii se může projevit problémy s řazením. Řazení rychlostí půjde ztuha a některé rychlosti půjdou zařadit hůře, než jiné. Na vině může být poničený tisícihran náboje spojkové lamely. Ideální je výměna lamely a kontrola vystředění jednotlivých dílů. Dalším důvodem může být odpadená třecí část přítlačného hřídele a je nutná výměna spojkové sady. Na vině špatného ovládání může být i špatné slícování přítlačného talíře se setrvačníkem, omezený pohyb ložiska spojky nebo poškozený samostav. Ve všech případech je nutná kontrola a případná výměna.

 

Co způsobuje prokluzování spojky?

Prokluzování spojky může být způsobeno jejím zavěšením pod špatným úhlem. Většinou je při montáži zavěšena na hřídeli. Spojku je třeba namontovat novou a nejlépe podepřít. Nenechte spojku viset na lamele a zkontrolujte stav a uložení ložisek. Prokluzování spojky je ale v mnoha případech chybou řidiče, kdy špatně řadí rychlostní stupně, neúměrně rychlosti automobilu, nebo odkládá nohu na pedál a poškozuje lamely. V těchto případech je také vhodná výměna spojky a kontrola samostavu spojky a gufera převodovky. Poškození spojky nemusí být vaše chyba, ale při nákupu auta z autobazaru může být poškozena špatným řazením předchozího majitele.

 

Co způsobuje hluk spojky a nadměrné vibrace?

Hluk a vibrace spojky jsou způsobeny také hned několika příčinami. U obecně hlučné spojky mohou být na vině zničené poziční třmeny, poničené ovládací vidličky a nedostatek maziva v ovládacím mechanismu. Pokud spojku vyměníte a dochází k jejímu drnčení, je to známka opotřebovaného povrchu setrvačníku. Pokud při zařazení neutrálu je spojka hlasitá, mohl se olej nebo jiné mazivo dostat do tlumiče a způsobit jeho neúčinnost. Pokud se hluk projevuje jen při uvolnění spojky při zařazení, zkontrolujte, jestli není opotřebované spojkové ložisko nebo jeho pouzdro.

 

Přehled všech článků o autodílech Škoda

Autodíly dle vozu

Zadejte typ vozu Škoda

Katalog autodílů